OLIMPIADA DE RELIGIE – CULTUL ORTODOX
Faza pe școală: 28.02 – 02.03.2022
Clasa a V-a
Toate subiectele sunt obligatorii.
Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
10 puncte se acordă din oficiu.
Subiectul I .............................................................................. 20 puncte
Scrieți pe foaia de concurs răspunsul corect.
Fiecare item are un singur răspuns corect.
a. în șapte zile;
b. în cinci zile;
c. în șase zile.
2. La început Dumnezeu a creat:
a. grădina Raiului;
b. lumea îngerilor;
c. pământul.
a. în prima zi;
b. în cea de-a șasea zi;
c. în ziua a șaptea.
a. Moise;
b. Avraam;
c. Noe.
a. model de iertare;
b. răzbunător;
c. bun slujitor.
a. Adam;
b. Avraam;
c. Iosif.
7. Moise este cel care:
a. a scos poporul evreu din robia egipteană;
b. a dus poporul evreu în Egipt;
c. a salvat poporul evreu de la potop.
8. Decalogul a fost primit de
Moise pe muntele:
a. Sinai (Horeb);
b. Moria;
c. Măslinilor.
a. 7 fii;
b. 10 fii;
c. 12 fii.
a. primul rege al poporului evreu;
b. strămoșul Mântuitorului
Hristos;
c. unul dintre patriarhii
poporului evreu.
Subiectul
II................................................................................ 30 puncte
a) a. Precizați numele persoanelor cărora Se adresează Dumnezeu, la care se referă textul citat.
b. Explicați în maximum 5 rânduri la ce se referă versetul scripturistic: Și a privit Dumnezeu toate câte a făcut și iată erau bune foarte.
c) c. Povestiți o întâmplare
din viața persoanelor biblice despre care este vorba în citatul dat.
Subiectul III.................................................................................. 40 puncte
Alcătuiți o compunere de 15-20
rânduri cu titlul ,,Ascultarea aduce roade bogate”, în care să aveți în vedere faptele săvârșite de Avraam înaintea lui
Dumnezeu și răsplata primită de acesta, precum și folosul ascultării în viața
creștinului.
OLIMPIADA DE RELIGIE – CULTUL ORTODOX
Faza pe școală: 28.02 – 2.03.2022
Clasa a V-a
BAREM DE CORECTARE ȘI NOTARE
Subiectul 1: 20 puncte
Pentru fiecare răspuns corect se acordă câte 2 puncte (2x10 p.).
1.c; 2.b; 3.b; 4.c; 5.a; 6.b; 7.a; 8.a; 9.c; 10.b.
Subiectul II 30
puncte
a) Pentru
menționarea corectă a numelor (Adam și Eva) se acordă 5 puncte; pentru răspuns parțial corect sau incomplet – 3 puncte; pentru răspuns incorect sau
lipsa răspunsului – 0 puncte.
b)
Pentru explicarea corectă a
citatului și respectarea numărului de rânduri se acordă 10 puncte; pentru răspuns parțial corect sau incomplet se acordă 5 puncte; pentru răspuns incorect sau
lipsa răspunsului – 0 puncte.
c) Pentru precizarea
corectă a întâmplării și povestirea ei succintă se acordă 15 puncte; pentru încercarea de precizare a întâmplării și de
relatare a ei se acordă 10 puncte; pentru
precizarea întâmplării fără relatarea ei succintă – 5 puncte; pentru răspuns incorect sau lipsa răspunsului – 0 puncte.
Subiectul III 40 puncte
a) a) Pentru respectarea temei, cu prezentarea logică și coerentă a conținutului și
cu menționarea faptului că Avraam a plecat din țara sa în Canaan, ascultând de
Dumnezeu și devenind părintele poporului ales, a faptului că i S-a arătat
Sfânta Treime la stejarul din Mamvri și a împlinirii promisiunii Domnului, prin
nașterea ulterioară a fiului său (Isaac), precum și a folosului
ascultării în viața creștinului, se acordă 20 puncte; pentru încercarea de
prezentare pe tema dată, cu menționarea folosului ascultării în viața
creștinului, fără a preciza despre ascultarea de Dumnezeu a lui Avraam - 15 puncte; pentru încercarea de
prezentare pe tema dată, fără indicarea folosului ascultării în viața
creștinului și nici a ascultării de Dumnezeu a lui Avraam - 10 puncte; pentru răspuns
incorect sau lipsa răspunsului – 0
puncte.
b) Pentru respectarea părţilor unei compuneri se acordă 10 puncte; pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 5 puncte; pentru nerespectarea
cerinței – 0 puncte.
c) Pentru utilizarea adecvată a limbajului religios şi citarea corectă se
acordă 5 puncte; pentru respectarea
parţială a cerinţei se acordă 3 puncte; pentru
nerespectarea cerinței – 0 puncte.
d) Pentru caracterul creativ şi originalitatea textului redactat se acordă 5 puncte; pentru respectare parțială a
cerinței se acordă 3 puncte; pentru
lipsa creativității și a originalității textului – 0 puncte.
Total punctaj: 90 puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota finală se stabilește prin împărțirea la 10 a
punctajului obținut.
OLIMPIADA DE RELIGIE – CULTUL ORTODOX
Faza pe școală: 28.02 – 02.03.2022
Clasa a VI-a
v Toate subiectele sunt obligatorii.
v Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
v 10 puncte se acordă din oficiu.
Subiectul I ......................................................................................... 20 puncte
a)
Numele unui oraș din
Țara Sfântă;
b)
Locașul de cult al
evreilor;
c)
Ziua de odihnă a
evreilor.
2.
În ce oraș S-a născut
Mântuitorul Iisus Hristos?
a)
Nazaret;
b)
Israel;
c)
Betleem.
3.
Cine a anunțat-o pe
Fecioara Maria ca Îl va naște pe Iisus?
a)
Îngerul Gavriil;
b)
Dreptul Iosif;
c)
Preotul Zaharia.
4.
Ce daruri i-au adus
magii Pruncului Iisus?
a)
Lapte, o pătură și
haine;
b)
Aur, smirnă și
tămâie;
c)
Un asin, flori și
ramuri de măslin.
5.
Cum se numesc
părinții Sfântului Ioan Botezătorul?
a)
Zaharia și Elisabeta;
b)
Ioachim si Ana;
c)
Avraam și Sarra.
6.
Ce înseamnă ”Epifanie”?
a)
Nașterea Domnului;
b)
Învierea Domnului;
c)
Arătarea Sfintei
Treimi către oameni.
7.
În vremea cărui
împărat roman S-a născut Domnul Iisus Hristos?
a)
Octavian Augustus;
b)
Irod;
c)
Pilat din Pont.
8.
Care este denumirea
populară a Sărbătorii Înălțării Domnului la cer?
a)
Florii;
b)
Ispas;
c) Rusalii.
9. Unde a fost răstignit Mântuitorul Iisus Hristos?
a)
Pe Golgota;
b)
În Grădina Ghetsimani;
c)
Pe Muntele Măslinilor.
10.
Ce serbăm la
patruzeci de zile de la Învierea Domnului?
a)
Intrarea Domnului în
Ierusalim;
b)
Pogorârea Sfântului
Duh;
c)
Înălțarea la cer a
Domnului.
Subiectul
II..........................................................................
30 puncte
2. Explicați în maximum cinci rânduri, versetele de mai sus;
3. Motivaţi de ce Mântuitorul a mai rămas pe pământ patruzeci de zile după Învierea Sa;
4. Enumerați trei apostoli care au îndeplinit porunca de mai sus.
Pornind de la versetele: ”Poruncă nouă dau vouă: să vă iubiţi unul pe altul, precum v-am iubit Eu pe voi ...” (Ioan 15, 12), redactaţi o compunere de maximum 15-20 rânduri, cu titlul Iisus Hristos, Învățătorul lumii, în care să aveţi în vedere următoarele aspecte:
- porunca din centrul învățăturii Mântuitorului;
- modul în care Mântuitorul Hristos transmite mulțimilor învățătura Sa;
- prezentarea pe scurt a unei pilde studiate în care se regăsește și porunca iubirii aproapelui;
- respectarea părţilor compunerii, înlănțuirea logică a ideilor, utilizarea corectă a noțiunilor teologice şi a citării.
Notă! Se punctează şi structurarea compoziţiei (introducere, cuprins, încheiere), înlănţuirea logică a ideilor, originalitatea lucrării, utilizarea adecvată a limbajului religios şi folosirea citatelor potrivite.
Faza pe școală: 28.02 – 02.03.2022
Clasa a VI- a
BAREM DE CORECTARE ȘI NOTARE
Subiectul 1: 20 puncte
Pentru fiecare răspuns corect se acordă câte 2 puncte, pentru răspuns incorect sau
lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
1.b; 2.c; 3.a; 4.b; 5.a; 6.c;
7.a; 8.b; 9.a; 10.c.
Subiectul
II _____________________________ _30 puncte
1.
Pentru identificarea
Mântuitorului Hristos se acordă 5 puncte,
pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
2.
Pentru explicarea corectă a
versetelor se acordă 10 puncte,
pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 5 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
3.
Pentru motivarea corectă se
acordă 10 puncte, pentru răspuns
parţial corect sau incomplet se acordă 5
puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
4.
Pentru enumerarea corectă a trei
apostoli se acordă 5 puncte, pentru
răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 3 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
Subiectul III ______ 40 puncte
1.
Pentru identificarea corectă a poruncii iubirii aproapelui se acordă 10
puncte, pentru răspunsul parțial corect sau incomplet se acordă 5 puncte,
pentru răspuns incorect sau lipsa răspunsului se acordă 0 puncte.
2.
Pentru exprimarea corectă a modului în care
Mântuitorul transmite mulțimilor învățătura Sa, prin pilde și minuni, se acordă 10 puncte, pentru răspuns parțial se acordă 5 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
3. Pentru expunerea corectă a unei pilde studiate se
acordă 10 puncte, pentru răspunsul parțial corect sau incomplet se
acordă 5 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa răspunsului se acordă
0 puncte.
4. Pentru utilizarea adecvată a limbajului religios,
citarea din Sfânta Scriptură şi Sfinţii Părinţi se acordă 5 puncte,
pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 3 puncte, pentru
nerespectarea cerinţei se acordă 0
puncte.
5.
Pentru structurarea compoziţiei (introducere, cuprins, încheiere),
înlănţuirea logică a
ideilor, originalitatea lucrării se acordă 5 puncte, pentru lipsa
creativităţii şi a originalităţii textului se acordă 0 puncte.
Nu
se acordă punctaje intermediare, altele decât cele prevăzute explicit prin
barem.
Total
punctaj: 90 puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota
finală se stabilește prin împărțirea la 10 a punctajului obținut.
OLIMPIADA DE RELIGIE – CULTUL ORTODOX
Faza pe școală: 28.02 – 02.03.2022
Clasa a VII-a
v Toate subiectele sunt obligatorii.
v Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.
v 10 puncte se acordă din oficiu.
Subiectul I
...................................................................... 20 puncte
Scrieti pe foaia de concurs
răspunsul corect. Fiecare item are un singur răspuns corect.
1. Chipul lui Dumnezeu în om sunt cele trei însușiri ale
sufletului folosite în deplină libertate:
a. rațiune, blândețe și smerenie;
b. rațiune, voință și simțire;
c. voință, simțire și bunătate.
2. Creșterea spirituală a omului se realizează pe parcursul
vieții prin:
a. realizări pe plan material și profesional;
b. efort personal și harul Duhului
Sfânt primit la sfintele slujbe;
c. faptele bune și unele încercări ale vieții;
3. Duhul Sfânt, Persoană a Sfintei Treimi:
a. este de aceeași ființă cu Tatăl și cu Fiul;
b. există din momentul facerii primilor oameni;
c. revarsă harul doar peste oamenii care Îl invocă prin
rugăciunea ,,Împărate ceresc”;
4. Sărbătoarea Pogorârii Duhului Sfânt este momentul în care:
a. a luat naștere Biserica lui Hristos;
b. s-au sfințit credincioșii;
c. începe crearea lumii;
a. în chip ca de porumbel;
b. ca un nor;
c. sub formă de limbi ca de foc;
6. Sărbătoarea Cincizecimii le amintea evreilor de:
a. ziua când Dumnezeu i-a scos din robia egipteană;
b. ziua când Dumnezeu i-a dat lui Moise Legea Veche;
c. de potopul și salvarea lui Noe ;
a. lucrări văzute ale Biserici, prin care se împărtășește credincioșilor harul divin văzut;
b. lucrări nevăzute prin care se împărtășește credincioșilor harul
divin văzut;
c. lucrări văzute ale Bisericii, prin care se
împărtășește credincioșilor harul divin nevăzut;
a. Pogorârea Duhului Sfânt asupra Sfinților Apostoli ;
b. Cina cea de Taină;
c. Înălțarea Domnului la cer;
a. celor credincioși conduși de Sfinții Apostoli;
b. tuturor credincioșilor;
c. Sfinților Apostoli;
a. cele șapte daruri ale Duhului Sfânt;
b. iertarea păcatelor săvârșite fără voie;
c. Trupul și Sângele Domnului;
Subiectul II.................................................................30 puncte
Citiți cu atenție
următorul fragment, apoi rezolvați cerințele formulate: Împărate Ceresc, Mângâietorule,
Duhul Adevărului, Care pretutindenea ești și toate le plinești, Vistierul
bunătăților și Dătătorule de viață, vino și Te sălășluiește întru noi, și ne
curățește pe noi de toată întinăciunea, și mântuiește, Bunule, sufletele
noastre. Amin.
1. Câte cereri cuprinde rugăciunea către Duhul Sfânt?.
2. Identificați denumirile Duhului Sfânt din această rugăciune?
3. Explicați în maximum 20 de rânduri expresia ,, Duhul Adevărului, Care pretutindenea ești și toate le
plinești”.
SUBIECTUL III..........................................................
40 puncte
Pornind de la următoarele versete biblice și de la
experiența personală: „Mergând, învăţaţi
toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al
Sfântului Duh.” (Matei 28, 19), „Iar
Cel ce ne întăreşte pe noi împreună cu voi, în Hristos, şi ne-a uns pe noi este
Dumnezeu, Care ne-a şi pecetluit pe noi şi a dat arvuna Duhului, în inimile
noastre.” (II Corinteni 1, 21-22), redactați o compunere de 1-2 pagini, în care să prezentați importanța
Sfintelor Taine în viața unui copil.
În elaborarea compunerii veți respecta următoarele cerințe:
a) prezentarea rolului Sfintelor Taine în viața
creștinului;
b) explicarea Sfintelor Taine la care fac trimitere
citatele de mai sus, precum și urmările lipsei acestora în viața unui creștin;
c) prezintă folosul roadelor primite în cadrul Sfintelor Taine în
viața creștinului;
d) respectarea părţilor compunerii, acordarea unui
titlu potrivit, înlănțuirea logică a ideilor, utilizarea corectă a noțiunilor
teologice şi a citării.
OLIMPIADA DE RELIGIE – CULTUL ORTODOX
Faza pe școală: 28.02 – 02.03.2022
Clasa a VII-a
BAREM DE CORECTARE ȘI NOTARE
Subiectul 1: 20 puncte
Pentru fiecare răspuns corect se acordă câte 2 puncte.
1.b; 2.b; 3.a; 4.a; 5.c; 6.b; 7.c;
8.a; 9.c; 10.a.
Subiectul
II
___________________________________30 PUNCTE
1.
Pentru răspunsul corect - ,,4 cereri” se
acordă 5 puncte, pentru răspuns partial corect se acorda 3 puncte, pentru
răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
2.
Pentru identificarea a minim 3 denumiri
corecte se acordă 15 puncte, pentru
identificarea unei singure denumiri se acordă 5 puncte, pentru răspuns
incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
3.
Pentru explicarea corectă a
expresiei ,,Duhul Adevărului, Care pretutindenea ești și toate le
plinești” se acordă 10 puncte, pentru
răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 5 puncte, pentru răspuns
incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
Subiectul III ______ 40 puncte
- Pentru identificarea și caracterizarea
corectă a Sfintelor Taine se
acordă 5 puncte, pentru
răspunsul parțial corect sau incomplet se acordă 2 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa răspunsului nu se
acordă nici un punct.
- Pentru explicarea efectelor Sfintelor Taine
și descrierea corectă a urmărilor pentru cei ce se lipsesc de acestea, se
acordă 10 puncte, pentru
răspunsul parțial corect sau incomplet se acordă 5 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa răspunsului nu se
acordă nici un punct.
- Pentru descrierea roadelor primite în cadrul
Sfintelor Taine menționate și folosul lor în creșterea spirituală a
creștinului se acordă 5 puncte,
pentru răspunsul parțial corect sau incomplet se acordă 2 puncte, pentru răspuns incorect
sau lipsa răspunsului nu se acordă nici
un punct.
- Pentru argumentarea logică și coerentă a
textului, relevând importanța Sfintelor Taine pentru mântuirea omului, cu
respectarea părţilor unei compuneri se acordă 10 puncte, pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 5 puncte, pentru nerespectarea
cerinţei nu se acordă nici un punct.
- Pentru utilizarea adecvată a limbajului
religios şi citarea din Sfânta Scriptură se acordă 5 puncte, pentru respectarea parţială a cerinţei se acordă 2 puncte, pentru nerespectarea
cerinţei nu se acordă nici un punct.
- Pentru caracterul creativ şi originalitatea
textului redactat se acordă 5
puncte, pentru lipsa creativităţii şi a originalităţii textului nu se
acordă nici un punct.
Nota finală se stabileşte prin împărţirea la
OLIMPIADA DE RELIGIE – CULTUL ORTODOX
Etapa pe școală: 28.02 – 2.03.2022
Clasa a VIII-a
Ø Toate subiectele sunt obligatorii.
Se acordă 10 puncte din oficiu.
Ø Timpul efectiv de lucru este
de 3 ore.
Subiectul I .................................................. 20 puncte
- Cea mai mare virtute creștină evidențiată și în ,,Imnul dragostei”
din Epistola I către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel este:
a)
credința;
b)
nădejdea;
c) dragostea.
- Cea mai mare dovadă de iubire a lui Dumnezeu față de om este:
a)
purtarea Sa de grijă pentru viața
pământească a acestuia;
b)
întruparea Fiului Său, Iisus
Hristos, care S-a făcut Om pentru mântuirea noastră;
c) trimiterea în lume a unor semne și minuni prin oameni aleși ai Săi.
- Modelul suprem al iubirii se află în:
a)
dragostea manifestată de către
sfinți;
b)
iubirea părinților față de copii;
c) exemplul desăvârșirii Sfintei Treimi.
- Învățătura fundamentală a religiei creștine despre Sfânta Treime
este:
a)
Dumnezeu este Unul în Ființă și
întreit în Persoane: Tatăl, Fiul și Sfântul Duh;
b)
Sfânta Treime ni S-a descoperit pe
deplin în Vechiul Testament;
c) Sfânta Treime ni S-a descoperit prin revelația naturală.
- Un moment important al descoperirii Sfintei Treimi (teofania),
când Sfântul Duh S-a pogorât în chip de porumbel a avut loc:
a)
La Botezul Domnului în râul Iordan;
b)
La Înălțarea Domnului la cer;
c) La Cincizecime.
- „Crezul” sau „Simbolul de credință”:
a)
a fost alcătuit la primul Sinod Ecumenic
de la Niceea, din anul 325;
b)
cuprinde un număr de 10 articole;
c) cuprinde esența învățăturii creștine pornind de la credința în Sfânta Treime.
- „Crezul” se rostește:
a)
la Sfânta Taină a Botezului și în
cadrul Sfintei Liturghii;
b)
la Sfânta Taină a Spovedaniei și a
Maslului;
c) la Sfânta Taină a Cununiei și a Preoției.
- Cea mai scurtă mărturisire a credinței în Sfânta Treime este:
a)
închinarea cu semnul Sfintei Cruci;
b)
rostirea rugăciunii ,,Tatăl
nostru”;
c) rostirea rugăciunii ,,Împărate ceresc”.
- Sfânta Liturghie a fost întemeiată:
a)
la Botezul Domnului în râul
Iordan, când S-a arătat Sfânta Treime;
b)
la Schimbarea Domnului la Față, pe
Muntele Tabor, când hainele Sale au devenit albe ca zăpada;
c) la Cina cea de Taină, când Iisus a binecuvântat pâinea și vinul, poruncindu-le ucenicilor săi: ,,Aceasta să faceți spre pomenirea Mea”.
- Sfânta Liturghie reprezintă:
a)
o formă a rugăciunii de cerere
adusă lui Dumnezeu;
b)
o Sfântă Taină de laudă închinată
Domnului Iisus Hristos;
c)
o slujbă în care Iisus este
prezent sub chipul pâinii și al vinului.
Subiectul II ................................................ 30 puncte
a)
Precizează numele textului din
care face parte fragmentul citat.
b)
Menționeză unde și când au fost
redactate aceste articole.
c)
Explică într-un text de maximum
cinci rânduri expresia: „Care a grăit prin proroci”.
d)
Menționează două momente ale
prezenței Sfântului Duh în istoria biblică.
a)
alegerea unui titlu adecvat;
b)
explicarea ideilor/afirmațiilor
din text;
c)
aplicarea în viața cotidiană a
învățăturilor morale desprinse din text (cel puțin trei exemple);
d)
indicarea
a trei modalitățile prin care un creștin poate să-i aducă și pe alții pe calea binelui;
e)
folosirea terminologiei creștine
și respectarea ideilor din text;
f)
respectarea structurării
compunerii (introducere, cuprins, încheiere).
Etapa pe școală: 28.02 – 2.03.2022
Clasa a VIII-a
BAREM DE CORECTARE ŞI NOTARE
Varianta 2
Subiectul I: 20 puncte
Se acordă câte 2 puncte pentru fiecare
răspuns corect astfel:
1c, 2b, 3c, 4a, 5a, 6c, 7a, 8a,
9c, 10 c.
Subiectul II: 30
puncte
a)
Pentru precizarea corectă a
denumirii textului: Crezul / Simbolul de
credință se acordă 4 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa
acestuia se acordă 0 puncte;
b)
Pentru menționarea corectă: la
Sinodul II Ecumenic de la Constantinopol, în anul 381, se acordă 10 puncte (2 x 5p), pentru răspuns parțial
corect sau incomplet se acordă 6 puncte
(2 x 3p), pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte;
c)
Pentru explicarea corectă a
expresiei se acordă 10 puncte,
pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 5 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0
puncte;
d)
Pentru menţionarea corectă a două
momente ale prezenței Sfântului Duh în istoria biblică: EX : la Creația lumii
,,Să facem om după chipul și asemănarea noastră. ”(Facere 1,26) ;
Înfățișarea Sfintei Treimi patriarhului Avraam sub forma a trei îngeri cu chip
omenesc la stejarul din Mamvri; la Buna Vestire, arhanghelul Gavriil îi
dezvăluie Fecioarei Maria: ,,Duhul Sfânt se va pogorî peste tine și puterea
celui Preaînalt te va umbri, pentru aceea și Sfântul Care Se va naște din tine,
Fiul lui Dumnezeu se va chema.”(Luca 1,35); La Botezul Domnului în râul
Iordan Sfântul Duh s-a pogorât în chip de porumbel; La întemeierea Sfintei
Taine a Botezului Iisus le poruncește apostolilor săi: ,,Mergând, învățați
toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului
Duh, învățându-i să păzească toate câte v-am poruncit vouă, și iată eu cu voi
sunt până la sfârșitul veacului.”( Matei 28,19-20);Pogorârea Sfântului Duh
la Cincizecime asupra apostolilor sub forma unor limbi de foc; Prezența
sfințitoare a Duhului Sfânt în biserică prin Sfintele Taine, se acordă 6
puncte (2 x 3p), pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 4 puncte (2 x 2p), pentru răspuns
incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
Subiectul III: 40 puncte
a)
Pentru alegerea unui titlu adecvat se acordă 2 puncte, pentru
răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 1 punct, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0
puncte.
b)
Pentru explicarea
ideilor/afirmațiilor din text se acordă 12
puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se
acordă 6 puncte, pentru răspuns
incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
c)
Pentru oferirea corectă de exemple privind aplicarea
în viața cotidiană a învățăturilor morale desprinse din text se acordă 2p
x3 = 6 puncte, pentru răspuns parţial corect sau
incomplet se acordă 1p.x 3 = 3 puncte, pentru
răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
d)
Pentru modalitățile prin care un creștin poate
să-i aducă și pe alții pe calea
virtuții, prin exemplul bun, prin raportare la viața de zi cu zi și la
noțiunile învățate până acum (cel puțin cinci) se acordă 2p x 5 = 10 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 1p. x 5 = 5 puncte, pentru răspuns
incorect sau lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
e)
Pentru folosirea terminologiei creștine și
respectarea ideilor din text se acordă 6 puncte, pentru
răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 3 puncte, pentru răspuns incorect sau lipsa acestuia se acordă 0
puncte.
f)
Pentru respectarea structurării compunerii
(introducere, cuprins, încheiere) se acordă
4 puncte, pentru răspuns parţial corect sau incomplet se acordă 2 puncte, pentru răspuns incorect sau
lipsa acestuia se acordă 0 puncte.
Total test - 90 de puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu.
Nota
finală se stabileşte prin împărţirea la
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu